Bucătăreli

Uoof, de când nu am mai scris ceva pe blog, a trecut vara, în curând trece și toamna și eu nu am mai reușit să mai postez nimic. Încerc acum, odată cu venirea frigului să intru ceva mai des.

În ultima vreme mă pasionează gătitul, urmăresc tot felul de bloguri, grupuri pe facebook și îmi dau seama că îmi place foarte mult să gătesc, în special dulciuri, cred că se întâmplă asta deoarece îmi place foarte mult să le mănânc și îmi ies destul de bune, zic eu.
Încerc acum să gătesc mai mult mai ales că sunt acasă si am mai mult timp, mai am un an de concediu cu băiețelul meu cel mic. Adică, timp nu prea am dar încerc să le fac pe toate.
Am făcut aseară desertul copilăriei, salam de bicuiți, pentru prima dată, și a ieșit foarte bun. Este un desert foarte rapid de făcut, foarte gustos iar ingredientele sunt destul de ieftine.
???????????????????????????????

Rețeta este foarte simplă: 1 kg de bisuiți populari, 300-400 ml lapte, 4-5 linguri de zahăr, 3-4 linguri de cacao, 1 pachet de unt, esență de rom, zahăr vanilat. Se pot folosi la alegere nuci, migdale, fructe uscate, ciocolată…

Am pus laptele pe foc, am adăugat untul, zahărul, cacao. După ce s-au topit, le-am luat de pe foc, am așteptat să se răcească, am adăugat esența de rom după ce s-a răcit și apoi am adăugat compoziția treptat peste biscuiții sfărâmați. Simplu, nu? Apoi am răsturnat totul într-o folie de plastic și am răsucit în formă de salam.

L-am pus la frigider până dimineața și s-a întărit iar dimineață l-am măncat la micul dejun cu o cafea.

Am mai făcut și pizza pentru băiețelul meu mai mare. 😆

???????????????????????????????

???????????????????????????????

A mâncat cu poftă tot, mai ales că a denumit-o MickeyPizza.

14 gânduri despre “Bucătăreli

  1. ce mult as vrea o bucata de salam de biscuiti . chiar pe gustul meu ai scris . exista in comert la 1 leu batonul , dar nu-i asa bun , iar sotia mea din martie si pana acum nu mi-a facut desi i-am spus dorinta mea .
    Bine ai revenit cu scrisul !

  2. He, he! Ce dulce revenire! Ce mai face puştimea? Nu ne povesteşti mai multe ?
    Eu ştiu o reţetă de prăjitură şi mai rapidă:
    – o cană cu zahăr
    – o cană cu lapte
    – o cană cu nucă de cocos
    – o cană cu făină
    – un praf de copt
    (nu contează mărimea cănii, fiindcă este în funcţie de mărimea vasului de copt. Important este să fie pentru toate ingredientele aceeaşi măsură.)
    Se amestecă în ce ordine îţi convine , pui amestecul într-o tavă cu hârtie de copt sau unsă şi tapetată cu făină. Se dă la cuptor. Atenţie se coace repede.
    Se pot adăuga stafide, nuci, rahat, depinde de imaginaţie, dar şi simplă este excelentă .

Lasa un comentariu

