Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

Am cumpărat această carte în ianuarie de pe elefant.ro pentru că am citit mai multe recenzii că este foarte bună , s-a vândut în peste  2 milioane de exemplare și s-a făcut și un film după ea. Eu nu am văzut filmul, nu-mi place să văd un film înainte de a citi cartea.

2540

Sincer, nu a fost pe placul meu cartea, nu m-a atras stilul în care e scrisă deși sunt cuvintele unui adolescent și felul lui de a gândi. Am terminat-o cu greu deși are vreo 250 de pagini.

În carte este vorba despre Charlie, un adolescent care hotărăște  să-și povestească viața unui prieten imaginar, căruia îi trimite o serie de scrisori intime.

Prins între dorința de a-și trăi viața și tendința de a fugi de ea , Charlie, se trezește obligat să exploreze un teritoriu până acum necunoscut. Acela al primelor întâlniri și al casetelor cu compilații, al problemelor de familie și al prietenilor adevărați. Și caută neîncetat „melodia perfectă” a unei „călătorii perfecte” în care „să se simtă infinit.”

Un citat din carte care mi-a plăcut:

(…) bănuiesc că suntem ceea ce suntem dintr-o mulţime de motive. Şi poate că n-o să le știm pe cele mai multe dintre ele. Dar chiar dacă nu avem puterea să alegem de unde venim, putem totuşi să alegem unde ne ducem de acolo. Putem totuși să facem lucruri. Şi putem încerca să ne simţim în regulă în privința lor. 


Cred că este o carte foarte bună de citit în adolescență.

Lectură plăcută dacă vi se pare interesantă!

4 gânduri despre “Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

  1. Despre această carte, am gândid acelaşi lucru pe care l-ai exprimat şi tu, deşi aparţinem unor generaţii diferite. Succesul de vânzare al cărţii – consider eu şi asta nu înseamnă că deţin adevărul absolut – se datorează nu valorii în sine a cărţii ci faptului că adresându-se adolscenţilor dornici să exploreze meandrele vârstei din experinţele altora, s-au grăbit să o cumpere. Ceea ce am să-i reproşez acestei cărţi este lipsa emoţiei şi a suspansului, a factorului care te obligă să nu laşi cartea din mână până nu o termini, ori pentru o carte adresată adolescenţilor, aceste cerinţe sunt esenţiale.. In lipsa lor , mesajul cărţii va fi incert şi va fi uitat repede. Şi DA, acel citat dat poate este singurul lucru care trebuie reţinut. Este determinant şi mobilizator.

Lasa un comentariu

