O zi din viața copilului meu

kidNu știu alte mame cum sunt dar eu, uneori, nu mai am idei de cum să mă joc cu băiețelul meu de 3 ani. Mai citesc tot felul de bloguri sau aud din diverse părți de mame care inventează tot felul de joculețe, fac diverse activități cu copiii lor, de parcă au toată răbdarea din lume iar copiii lor sunt perfecți, au răbdare și nu se enervează niciodată.
Eu încerc, pe cât posibil și în măsura timpului de care dispun, să mă ocup de Sebastian atunci când stau acasă cu el. (trebuie să am grijă și de bebeluș). Uneori aș vrea să am mai multe idei de joacă cu el, să fiu mai creativă și să am mai multă răbdare.
O zi din viața lui se desfășoară cam așa. Se trezește pe la 8-8 jumate, îl schimb de pijamale, îl spăl pe față și pe dinți, mergem la bucătărie și îi dau să mănânce lapte cu cereale. La masă, bineînțeles că după 2 linguri de lapte spune că nu mai poate să mănânce, că e obosit, s-a săturat și alte pretexte din astea. Mă chinui să-l fac să mănânce tot castronelul cu lapte. În ultima vreme, nu prea e prieten cu mâncarea. Termină de mâncat și începe joaca. Mergem în camera lui și ne jucăm. Ne jucăm cu lego, trebuie să-l ajut să facă diverse obiecte, garaj pentru mașini, turnuri, castele…

Trebuie să precizez ca odorul meu nu se joacă aproape niciodată singur, (doar atunci când îi spune taică-su să se joace în camera lui) își pierde răbdarea foarte repede și se enervează atunci când nu-i ies lucrurile cum vrea el.

Parcă îmi răsună în minte cum îmi spune atunci când stau cu frățiorul lui: „Hai, mami să facem garajul că eu nu mă pricep! Vrei mami, vrei??” Încerc să îl conving să facă singur dar nu reușesc aproape niciodată așa că în timp ce mă ocup de Eduard se mai uită la desene animate la televizor sau pe posturile de muzica, are câteva melodii preferate. În timpul ăsta, gurița nu-i tace niciodată, vorbește încontinuu și mă întreabă diverse lucruri de la desene sau de la televizor: „Ce e aia mami?”
Alte activități pe care le mai facem: desenăm, facem puzzle, încerc să-l pun să scrie tot felul de liniuțe, să învețe să țină creionul în mână cum trebuie, încerc să-l mai învăț câte-o poezie sau un cântecel, punem muzică pentru copii și dansăm, ne uităm în cărți cu povești și îi povestesc după imagini fiindcă nu are răbdare să-i citesc. Rareori are răbdare să-l învăț poezii, trebuie să-l prind într-o pasă bună.
Și ne jucăm așa până se face ora 12 jumate când trebuie să-i pregătesc masa. De obicei când mai am de făcut mâncare stă cu mine la bucătărie. Îi dau să mănânce. Și la masa de prânz sunt probleme, încerc să-i fac de mâncare cam ce îi place lui. De fapt lui nu-i prea place nimic în ultima vreme și încerc să-l conving, prin diverse metode să mănânce. Uneori îmi trebuie o răbdare de fier să-l aștept să mănânce, când se plictisește ține mâncarea într-o parte a gurii, parcă are o anexă sau se face că mestecă. Apoi îl pun la somn și doarme până la ora 5 după-amiaza. Doarme destul de mult, îi place foarte mult somnul și rareori a ratat somnul de la amiază.

Se trezește și apoi se mai joacă singurel sau cu taică-su care a venit între timp de la serviciu. La ora 8 seara mănâncă, apoi se mai uită la calculator timp de o oră la niște animații sau desene animate, care îi plac foarte mult, Tutitu numesc.

Apoi îi facem un duș pe la ora 10 fară ceva și la ora 10 face nani. Cam asta e o zi din viața copilului meu, exceptând zilele când merge la grădiniță până la ora 16.00. Acum, iarna, nu prea ieșim pe afară că e frig, mai iese cu soțul meu și îl dă cu sania sau se mai joacă prin zăpadă.

Uneori aș vrea să simt și eu că  mă plictisesc, să lenevesc până târziu în pat, să nu am ce face dar nu există momente de plictiseală la mine. Probabil când vor crește copiii îmi voi aduce aminte cu plăcere de zilele astea, atât de încărcate.

2 gânduri despre “O zi din viața copilului meu

Lasa un comentariu

