Oare putem noi ca oameni să ținem pasul cu tehnologia?

Mi se pare că tehnologia modernă a intrat prea repede în viața mea. Am doar 27 de ani și recunosc că atunci când intru pe un site de tehnologie cum e www.digipedia.ro nu înțeleg mare lucru dar încerc să fiu la curent cu tot ce apare nou în lumea tehnologică și să țin pasul cu ea.

Îmi amintesc că am avut prima dată computer personal prin clasa a XI-a, mi l-a cumpărat tatăl meu în rate și nici măcar nu aveam o conexiune la internet, mă jucam joculețe pe el. Nici măcar nu înțelegeam exact cum mă poate ajuta el, la ce îmi poate folosi.

Primul telefon mobil l-am avut tot prin clasa a XI-a. Era unul mare, cât o telecomanda de televizor și vorbeam cu părinții mei și cu prietenii care mai aveau telefon.Majoritatea aveau indextelefoane fixe, telefoane cu disc, obiect simbol pentru români.

Acum au apărut smartphone-uri cu touchscreen conectate la rețele 4D cu ecrane Full HD și camere foto ultra-performante.

Totul a evoluat, de la telefoane, computere, televizoare, jocuri, aparate foto, mașini, până la electrocasnice.gadgeturile-copilariei-am-crescut-cu-televizorul-alb-negru-astazi-ne-uitam-la-smart-tvPrimul televizor pe care mi-l aduc aminte din copilărie era cu o carcasă din lemn,  avea o imagine cu purici și îi dădeam cu pumnul când nu prindea vreun program cum trebuie.

Oricum singurele programe TV erau televiziunea română, televiziunea din Moldova și un program de la ruși. Atât îmi aduc aminte.

Acum au apărut Smart TV-uri 3D conectate la internet cu sute de canale TV

Apoi îmi aduc aminte de un casetofon cu casetă pe care înregistram împreună cu soradublu-casetofon-600x360 mea melodii de la radio. Ne făceam casete cu melodiile preferate.

Nu era un dublu casetofon ca ăsta. Avea o sigură casetă.

Îmi aduc aminte și de mașina de spălat la care spăla mama, era Albalux. Cred că toată lumea a avut o mașină Albalux în casă. Trebuia să pună apă în ea, punea hainele apoi le scotea și le clătea la mână.

Îmi amintesc și de mașinile care circulau pe stradă, erau mult mai puține și majoritatea Dacii. Acum au apărut până și mașini electrice.urbantabby.jpg.662x0_q100_crop-scale

Oare cum țin pasul cu tehnologia oamenii în vârstă  dacă uneori e greu pentru noi, persoane tinere? Unii s-au mai adaptat, au învățat să utilizeze calculatorul, vorbesc cu copii plecați departe.

Acum mă trezesc dimineața cu alarma unui telefon modern, îmi fac cafeaua la filtru, deschid un televizor cu sute de canale, deschid laptopul, fac o grămadă de fotografii cu un aparat foto performant.

Vouă cum vă influiențează viața  tehnologia modernă?

4 gânduri despre “Oare putem noi ca oameni să ținem pasul cu tehnologia?

  1. Intr-un mod benefic! Oricat ne-am opune progresului , progresul vine peste noi si ne cam da de-a tavalugul… 😀 Sti vorba cu nu scuipa contra vantului! :DAsa ca singura solutie este adaptarea din mers si , dupa cum ai vazut , trebuie studiat , invatat , caci cei ai caror angajati suntem , ne obliga la asta 😉

  2. Dacă tu ai astfel de amintiri nostalgice, îți dai seama câte am eu, la o vârstă dublă decât a ta!
    Și cu toate acestea, cu greu mă descurc în hățișul gadgeturilor și aplicațiilor de tot felul, mai ales că mă adaptez și învăț de unul singur. 🙄

Lasa un comentariu

