Cum să-mi învăț bebelușul să adoarmă singur

E o întrebare foarte importantă cu care se confruntă  foarte multe mămici și care la care nu găsesc un răspuns. Sunt la al doilea copil și s-ar spune că ar trebui să știu cum  fac asta cu al doilea copil. Știu dar îmi este milă și parcă nu mai am răbdare.

Cum am făcut cu primul copil?! Băiețelul meu mai mare doarme singur în pătul lui și în camera lui cam de la 3 luni. Bibaby slepingneînțeles că nu știa să adoarmă singur. La început era mai simplu, adormea la sân și apoi îl puneam în pătuțul lui și dormea 2-3 ore, apoi a devenit mai greu pentru că atunci când îl puneam în pătuț se trezea și plângea. Fiindcă nu dormea îl luam din pătuț și îl legănam. A fost bună și partea cu legănatul la început, îl legănam de 2-3 ori și adormea imediat apoi a devenit o situație imposibilă, vroia să doarmă numai legănat. Cum să facem asta, eram obosiți și eu și soțul meu, făceam cu rândul la legănat. Până într-o zi când am spus că trebuie să facem ceva în privința asta. Ne-am documentat și am hotărât că trebuie să-l lăsăm să plângă. Când trebuia să doarmă îl puneam în pătuț și începea spectacolul. Plângea atât de tare de mi se rupea sufletul, plângeam și eu odată cu el dar știam că e spre binele lui. La început plângea cam o oră, mergeam la el din 5 în 5 minute, îl mângâiam și îî spuneam ceva, se mai oprea cate un pic și iar plângea. A plâns vreo 2-3 zile câte o ora, apoi jumătate de ora, apoi vreo 15 minute până nu a mai plâns deloc. Și asa, într-o săptămână s-a dezvățat de legănat și s-a învățat să adoarmă singur. A fost spre binele lui, de la 6 luni doarme toată noaptea până dimineața fără să se trezească deloc și fără să mai mănânce. Are un program strict de mic, la ora 10 seara merge la culcare și rareori ratează somnul de amiază.

Sunt păreri conform cărora bebelușul este bine să fie lăsat să plângă, chiar și pentru perioade mai îndelungate pentru că numai așa reușesc să se liniștească singuri și să adoarmă singuri. Din păcate, uneori atitudinea poate să să ajungă la extrem, copilul ajungând să se simtă ignorat, abandonat și neiubit.

Pe de altă parte există pareri că nu e bine să lași copilul să plângă mult sub pretextul că-i dăunează fizic și psihic. Problema cu această atitudine e că și mama și copilul ajung să fie frustrați și extenuați din cauza lipsei de somn iar copilul e dependent de mamă.

Pare o metodă barbară dar la noi a funcționat și am devenit niște părinți mai odihniți și mai fericiți.

Acum urmează partea a doua, cu bebelușul numărul 2 care are acum 3 luni și încă nu știe să adoarmă singur. Norocul lui e că doarme toată noapte în pătuțul lui. După ce îî fac băiță pe la ora 8-8 jumate, îî dau sa pape și îl adorm în brațe apoi îl pun în pătuț. El doarme în pătuțul lui până la 7-7 jumate dimineața dar se trezește la 2-3 ore să mănânce, și așa reușesc să mă odihnesc și eu. Dacă se schimbă situația iar bebelușul nu va mai dori să doarmă noaptea singur, probabil voi adopta aceeași metodă ca la primul copil.

E greu, e obositor și depinde de fiecare copil în parte dar nu e imposibil!

Lasa un comentariu

