” Spiritul” sărbătorilor

images

Azi am vorbit cu mama la telefon și m-a  întreabat ce mai facem, dacă suntem bine, sănătoși, discuții pe care le avem mereu la telefon, ea fiind plecată de mai mulți ani în Italia. I-am spus că am făcut o listă lungă lungă pentru Crăciun care cuprinde mâncare și alte lucruri folositoare, produse de curățenie de parcă curățenie fac numai de sărbători. Am întrebat-o dacă se pregătește în vreun fel pentru sărbători, dacă a făcut liste interminabile cum facem noi și a spus că ea se duce doar să cumpere un brăduț artificial iar mâncare face ca deobicei, nu se stresează, nu rămâne cu dureri de spate după curățenie, nu stă zile și nopți întregi în bucătărie cum făcea odată.

Am rămas cu aceleași, nu știu cum să le zic, obiceiuri, obișnuințe din copilărie,care mi se par inutile acum dar tot le fac…să fac liste interminabile cu mâncare, să fac curățenie generală în casă, deși în casă e curat fiindcă fac mereu, să fac o grămadă de mâncare care uneori se aruncă .

Stăteam și mă gândeam oare de ce fac toate astea, probabil sunt lucruri întipărite în minte din copilărie, asta am văzut la părinții mei, asta fac și eu sau poate că așa e în sângele românilor.

Parcă nu simt că vin sărbătorile dacă nu le fac. 🙂

 

2 gânduri despre “” Spiritul” sărbătorilor

  1. Cred ca fac parte din educatia primita de la parinti., Asa facea si mama mea , muncea 4-5 zile inainte de Craciun si Paste , de spuneai ca vine Armaghedonul si o prinde cu praful pe bibelouri….apoi prepara de mancare cat pentru un regiment…. 🙂

Lasa un comentariu

