Copiii și medicamentele

De ce oare ne tratăm copiii după ureche, cerem sfatul la vecini sau la persoane neavizate? Înțeleg că atunci când  copilașul e bolnav, din disperare îți vine să îi dai cât mai multe medicamente, orice, numai să se facă bine. Și le dăm antibiotice,  produse pentru imunitate și naturiste.

Mă gândeam la asta pentru că am o prietenă, mai degrabă e o cunoștință decât prietenă, care mă sună frecvent și îmi spune că fetițele ei sunt bolnave și că nu știe ce medicamente să le mai dea.  De când a început grădinița, fetița ei cea mare de 3 ani jumate  e răcită tot timpul și e normal să fie așa fiindcă a intrat în comunitate. Și spune că a făcut pneumonie,” roșu ” în gât, că tușește, că nu știu ce mai are. Merge cu fetița la medic în fiecare săptămână, ba la pediatru, ba la O.R.L-ist, ba la medicul de familie și nu pleacă mulțumită de acolo decât cu un  tratament serios. Nici nu începe bine un tratament că fetița face iar febră, merge iar  la medic și continuă cu altul.

De fiecare dată încerc să-i explic, să nu-i mai dea atâtea pastile, să se limiteze doar la cele  simptomatice în caz de febră sau durere, că e normal să răcească la grădiniță, că majoritatea răcelilor sunt date de viroze iar antibioticele sunt date degeaba.E clar că are o problemă, nu cred că înțelege ce îi spun și nu cred că va înceta să-i dea pastile.

În fine, fiecare procedează cum vrea cu copiii lui…

medicamente

2 gânduri despre “Copiii și medicamentele

  1. Din pacate sunt foarte multi parinti care procedeaza asa. Cand copilul e racit e mare panica si urmeaza cascada de evenimente pe care o descii tu. Eu ma intreb ce vor face acesti parinti cand copilul va fi cu adevarat bolnav.

    • Da asa e, din pacate. Si baietelul meu e racit din septembrie incontinuu dar nu i-am dat niciodata antibiotic, i-am facut aerosoli, i-am dat paracetamol cand a facut febra si i-a trecut de fiecare data.

Lasa un comentariu

