Cum să ne mai hrănim copilul

În ziua de azi mi se pare destul de dificil să hrănești un copil, să-i dai să mănânce cât mai sănătos, implică timp și bani dar cred că merită indexpentru ca puiuțul să crească sănătos. Cred că alimentația din primii ani de viața are un rol important pentru copil .

Se spune că bazele educației alimentare se construiesc până la vârsta de 2 ani, până la 3 ani copilul mănâncă tot ce îi pui în farfurie iar pe la 10 ani are  capacitatea intelectuală de a face propriile alegeri alimentare.

Noi am experimentat asta pe propria piele. Am încercat să ne hrănim copilul cât mai sănătos, i-am preparat mâncarea în casă, până la 2 ani i-am dat să mănânce doar carne, ouă, legume de la țară, produse care nu erau crescute cu hormoni și alte chestii dăunătoare. După 2 ani i-am dat și carne din comerț pentru că nu am avut ce face dar nu i-am dat niciodată produse semipreparate, salamuri, pate, mușchi, șuncă, prăjeli sau dulciuri foarte concentrate.  Și a mâncat tot ce i-am pus în farfurie.

Acum a mai crescut și mai vede la alți copii că mănâncă diverse dulciuri sau chipsuri. Nu suntem exagerați, îi dăm ciocolată sau bomboane dar cu măsură. Important e că , atunci când ii dăm legume crude sau fructe, sau ne vede pe noi că mâncăm, vrea și el și îi plac. Exemplul dat de noi e foarte important pentru el.

Mai este o problemă, acum merge la grădiniță și mănâncă acolo, le dă pâine cu pate, cu șuncă, cu mușchi, cornuri cu ciocolată. Nu avem altă alternativă, locuim într-un oraș mic și nu există decât o singură grădiniță și nici nu ne-am permite să-l dăm la o grădiniță privată în care meniurile să fie foarte sofisticate sau să fie făcute de părinți.

Important e ca acasă să mănânce în continuare cât mai sănătos și noi să fim un exemplu pentru el în ceea ce privește alimentația și nu numai.

Lasa un comentariu

