Poftă de eclere

Azi dimineață m-am trezit pe la 7 cu o poftă de eclere… Am stat  și m-am gândit și mi-a venit ideea să le prepar eu. Am căutat o rețetă, am dat fuga pâna la un supermaket să fac rost de ingrediente și în scurt timp le-am preparat.

Nu am mai făcut niciodată eclere și nici nu sunt așa de pricepută în ale gastronomiei dar ma străduiesc…Pentru prima dată au ieșit destul de bune.

Și rezultatul final:IMG_2502

Rețeta  e următoarea: Pentru aluat avem nevoie de 150 ml ulei, 130 ml apă, 200g făina, 5 ouă. Se fierbe uleiul cu apa într-o cratiță și la primul clocot se toarnă făina, se trage vasul de pe foc și se amestecă bine aluatul. Când aluatul este călduț, se adaugă ouăle întregi unul după altul.

Aluatul trebuie să fie suplu dar să nu curgă. Se pune în tavă.

IMG_2496

Se coc la foc puternic 5 minute, apoi la foc potrivit. Când sunt gata se formează o crustă aurie. După ce s-au răcit se taie și se umple cu cremă.

Pentru cremă avem nevoie de 3 gălbenusuri,150 g zahăr, 45 g făina, 500 ml lapte,un praf de sare,1 plic zahăr vanilat, esență de vanilie. Gălbenușurile le amestecăm bine cu sarea , zahărul, pliculețul cu zahăr vanilat și 2-3 linguri de lapte pâna ce compoziția se deschide la culoare. Făina o dizolvăm în lapte și turnăm peste compoziție. Punem la foc mic și amestecăm continuu pană ce se face de consistența unei budinci. Adaugăm și esența de vanile și o lăsăm să se răcească.

 

Deasupra eclerelor am pus ciocolată topită.

Poftă buna!

IMG_2504

Un gând despre “Poftă de eclere

Lasa un comentariu

